Counter-Strike: Global Offensive to kolejna, po Counter-Strike: Source, próba odświeżenia tej popularnej strzelanki, która zaczynała jako modyfikacja Half-Life. Mimo upływu lat, nie zmienia się filozofia rozgrywki - nadal do czynienia mamy z drużynową grą akcji. Naprzeciw stają dwa zespoły - terroryści oraz próbujące ich powstrzymać siły specjalne. Za każdego wyeliminowanego przeciwnika nagradzani jesteśmy gotówką, za którą na początku kolejnej rundy możemy kupić lepszą broń i uzbrojenie. W grze znajdziemy cztery tryby rozgrywki: wyścig zbrojeń, demolkę, turniejowy uproszczony oraz klasyczny uproszczony. Pierwszy to wariacja klasycznego deathmatchu – po zabiciu przeciwnika dostajemy nową broń. Drugim rządzi podobna zasada w kwestii otrzymywania nowego ekwipunku, ale zabawa podzielona jest na rundy, podobnie jak w klasycznych trybach. Trzeci, jak nazwa wskazuje, przeznaczony jest dla początkujących graczy i jego zadaniem jest wprowadzenie nowicjuszy w tajniki Counter-Strike, m.in. poprzez zrezygnowanie z ognia przyjacielskiego. Tryb klasyczny turniejowy został pozbawiony wszelkich udogodnień. W CS: GO dostępne jest pięć map typu de_ (rozbrajanie/podkładanie bomby) oraz dwie cs_ (odbijanie zakładników). Każda z siedmiu plansz jest wzorowana na klasycznych polach bitew znanych z poprzednich odsłon serii. Fani na pewno rozpoznają nazwy poszczególnych aren: Dust, Dust2, Aztec, Nuke, Inferno, Italy oraz Office. Oczywiście nie obyło się bez drobnych zmian, lecz służą one jedynie polepszeniu jakości rozgrywki. Lista dostępnego uzbrojenia została rozszerzona o kilka pozycji. Osiem nowych narzędzi zniszczenia to koktajl Mołotowa, granat-przynęta, IMI Negev, Tec-9, Mag-7, Sawed-Off, PP-Bizon oraz Taser. Szczególnie ciekawy jest ten ostatni gadżet - drogi, lecz pozwalający na zabicie przeciwnika jednym celnym strzałem. Przygotowany został także odświeżony system matchmakingu, który dobiera przeciwników według posiadanych umiejętności. Poza serwerami utrzymywanymi przez Valve możemy także hostować własne rozgrywki.